dinsdag 6 november 2012

Tutorial granny square vest

Op Pinterest kwam ik dit granny square vest tegen. 
Superleuk! Ik wilde ook zo'n vest! 
Ik haakte 25 vierkantjes van 12 bij 12 cm en haakte ze direct aan elkaar. Op de foto zie je het rugpand en de twee voorflappen.
Ik had geen patroon dus tussendoor regelmatig even passen.
Ik haakte er zowel links als rechts vier vierkantjes tussen. 
Toen kon ik 'm echt aan. 
Mijn plan was om er ook mouwen en een capuchon aan te maken...
Bij nader inzien vond 'm zo al leuk genoeg!
Rand met stokjes en schulprandje er om heen ... 
Ceintuurtje er bij ... 
(6 halve stokjes, net zolang tot ik 'm lang genoeg vond ... 
... nog een randje vasten er omheen ter afwerking)
En klaar! 

Zó simpel en zó leuk!
Ook zo'n vest? Even experimenteren voor de maat ... grotere vierkantjes of juist kleiner ... of meer ... lang ... kort ... met mouwen ... zonder mouwen ... met capuchon ... zonder capuchon ... alles kan! Met een ceintuur er om komt er vanzelf model in!

15 opmerkingen:

  1. Superleuk!! Ook in kleine-meisjes-maten denk ik!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel erg leuk! En hij staat je ook goed (-:

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat gaaf! Hij staat je erg leuk!!!!
    Inderdaad heel simpel...maar nu de tijd nog :o)

    Bedankt voor het delen in iedergeval!

    Groetjes Dinaz ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  4. It looks so cute!!
    XO,
    Martina♥

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Voor mijn meisje had ik al eens zo'n vestje gehaakt, maar dit is zeker inspiratie om voor mezelf ook los te gaan! Wat een mooi vest!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk idee en een super resultaat! Groetjes, Mij

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super!!!!
    Ik wil ook!!!!!! Nu de tijd nog.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gorgeous! It looks great! Well done:)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. grappig zeg! ook zoooo lekker retro:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Super mooi! Zou het ook zo graag willen leren!

    Je bent genomineerd!! Lees mijn blog ;) Groetjes Mamakeuze.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. antwoordje op je email(ik heb de jouwe niet gevonden)
    ik heb de lambswool kleurtjes van phildar gebruikt
    ik heb gewoon (bijna) alle kleurtjes die er waren gekocht, behalve de bruine tinten
    dat zijn volgens mij ongeveer 16 kleurtjes
    van het "gebroken wit" heb ik ondertussen wel al een bolletje of 8 gebruikt (ik ga elke keer maar bijhalen)
    mijn blokjes zijn ongeveer 8cm op 8cm
    ik heb ondertussen zo'n 160 squares, zelfs al aan elkaar gehaakt
    van mijn gekleurde wollejts heb ik nog 1/4 over
    maar mijn gebroken wit is alweer bijna op
    ik vind het iets reuze tof om te doen! maar ik weet niet of ik ooit nog aan een deken begin....
    ondertussen zie ik overal nog veel toffere en mooiere ideetjes, maar ja...de deken is nog niet af.....

    ik zag bijvoorbeeld ook ergens idee om tas te maken, of poncho
    en ik poppendekentjes zijn ook sneller klaar

    allé, ik vind het heel verslavend

    maar gisteren was ik in een wolwinkeltje in maastricht en daar lag mij toch een schone sprei! helemaal in bruine en roest-tinten

    ik heb mij heel den dag moeten inhouden om niet terug te gaan en de wol ervoor te kopen....
    succes met de jouwe, ik ben volger geworden,dus ik verwacht binnenkort of binnenlang een berichtje over een prachtige deken :-)
    groetjes
    vee

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wat leuk zeg.. ik ben gelijk aan de slag gegaan.. hij staat ook zo mooi bij jou..

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Echt geweldig leuk!Staat je super en ik ga je volgen,ha,ha....


    grtzzz
    Angeline
    www.mijnplekkie.tk

    BeantwoordenVerwijderen